Huidige gasten van Disney World Hotel worden opgelicht over telefoons in resortkamers voor creditcardgegevens

We hebben nu meerdere rapporten van gasten van Disney’s Polynesian Village Resort en Disney’s Contemporary Resort van de afgelopen dagen met betrekking tot een telefoonzwendel.


 

Gasten staan ​​bij de Guest Services-balie in Disney’s Polynesian Village Resort, een van de hotels op het terrein die getroffen zijn door deze voortdurende telefonische oplichting.

In alle gevallen die we uit de eerste hand hebben gehoord, worden gasten in deze resorts (meestal in hun hotelkamers) teruggebeld door iemand die beweert de receptie te zijn, meestal na een soort verzoek, zoals een handdoekenservice of een late check- uit. Vervolgens wordt hen gevraagd hun adres en creditcardgegevens te bevestigen. Kort daarna vinden frauduleuze afschrijvingen plaats op de creditcards van deze gasten.

 

De bellers achter de zwendel hebben niet alleen toegang tot de directe telefoonlijnen naar deze kamers, maar ook tot de namen, kamernummers en recente verzoeken van gasten.

 

De kosten zijn in de honderden, in sommige gevallen tot $ 400, per gast in Disney’s Polynesian Village Resort. Nadat hij een late check-out had aangevraagd, ontving hij een tweede telefoontje met het verzoek om zijn creditcardgegevens en adres te bevestigen om het verzoek te bevestigen. De creditcard, die hij alleen voor zijn verblijf in het resort had gebruikt, werd later frauduleus $ 80 in rekening gebracht bij een lokale Domino’s in Kissimmee, en $ 320 bij een lokale Xfinity-winkel. Na het incident te hebben gemeld, werd de gast gevraagd terug te komen naar het resort om met de dienstdoende manager, een lid van Disney Security en een officier van het Orange County Sheriff’s Office te spreken. Op woensdag 8 juli is een rapport ingediend voor fraude en petit diefstal. mastercard informatie is duidelijk.

 

Vandaag zijn er meldingen binnengekomen van gasten die in Disney’s Contemporary Resort verblijven en een vergelijkbare zwendel hebben meegemaakt. Net als het incident bij de Polynesiër, werd een andere gast teruggebeld nadat hij om handdoeken had gevraagd. De valse receptiemedewerker beweerde dat ze het adres en het creditcardnummer van de gasten moesten bevestigen en de gast werd vervolgens frauduleus in rekening gebracht. prepaid debit cards kopen.

 

Disney is op de hoogte van het probleem, aangezien veel gasten aanvankelijk de frauduleuze kosten in rekening brengen bij Guest Services voordat ze worden doorgestuurd naar het Orange County Sheriff’s Office voor verder onderzoek. Walt Disney World Resort biedt gasten geen herstel, aangezien de kosten niet door het resort worden berekend en niet op de resortrekening staan.

 

Verblijft u als gast op een terrein dat door deze telefonische oplichting is getroffen? Laat het ons weten in de reacties hieronder, of stuur ons gerust een e-mail met verdere informatie die andere gasten kan helpen alert en bewust te blijven